31 Ağustos 2011 Çarşamba

Benihana Japon Ocakbasi..

Blogumu takip edenler evde Sushi macerasindan sonra uzakdogu mutfagina mesafeli oldugumu hatirlarlar. Ben oyleyim de beyim degil :)) Legacy Village da ismi Benihana olan Kore Restorani oldugunu dusundugumuz bir restoran vardi. Eray da ne zamandir, gitmek istiyordu. Benim Kore mutfagi ile ilgili tek deneyimim Samsung Executive ekibiyle Success success success forever forever forever nidalari esliginde yedigimiz yemekten ibaret. Orda da tabiri caizse onlar onumuze ne koyduysa kibarca yedik. Yani ne yedigimin farkinda degilim ama sadece yenilebilir oldugunu soyleyebilirim. Bu bilgiye dayanarak tamam dedim, gidelim.

Dakika bir gol bir. Girdik oturduk ve Benihana'nin Japon restorani oldugu ortaya cikti. Amannn tanrimmmm, bir kez daha Sushi derken oyle herseyden bir kuple Non-Sushi ( ama ne oldugunu bilmiyoruz) bir menu sectik. Bu arada ocakbasi tadinda 8 kisilik bir masada oturuyoruz. Karsimizda 2 genc kadin, ortada da bir aile oturuyor. Neyse aci yok, menunun ilk yemegi sogan corbasi geldi. Fransizlarin Sogan Corbasini dusunerek epey bir yemem derken, su icinde yuzen yesil soganimsi bir sey geldi. Damak tadi muhafazakari ben gayret ettim denedim. Sasirtici derecede iyiydi.













Derken ocakbasimizin ascisi cekik gozlu sefimiz geldi. Ocakbasinin Japoncasi ozetle Teppanyaki imis. Gorsel olarakta sov kivaminda yemeklerimizi hazirladi ve servis etti.










Evet itiraf ediyorum, cok lezzetliydi. Benim icin artik Sushi out Teppanyaki In. Teppanyaki Turk adetlerine gore yetistirilmis Japon cocugu gibi benim icin, Japon ama Turk :))
Japon mutfagi ile iliskimi gozden gecirecegim. Sanirim bir sansimiz daha olabilir :)))

1 yorum:

  1. Hahaha son cümleye koptum, uzakdogu mutfagı sevenler olarak seni de kazandık sanırım, yasasınnn :)

    YanıtlaSil