10 Ağustos 2011 Çarşamba

SushiCo @ Home

Her sey Eray'in kitapcida 'Prepare Perfect Sushi' setini gormesiyle basladi... Oyeee ihtiyacimiz olan tum techizatta icinde var :)))



CD yi izleyip ihtiyacimiz olan ana malzemeleri de ogrenip aldigimiza gore evde Sushi yapmaya haziriz!!!

Master Chef Eray Ozkan bu pazar gunu bizimle Sushi yapacak.
Ise pirinclerimizi hazirlayarak baslayacagiz. Yumusak hareketlerle masaj yaparak rahatlattigimiz pirinclerimizi buharda pisiriyoruz :))) Not: Eray'in CD de anlatildigi gibi gently massaging hazirladigi sahnelerin resimlerini paylasmayi cok isterdim ama evliligimizin kaderini pirinclere birakamayacagim :)))
Simdi sira sushilerimizin turunu belirleyecek icerikleri hazirlamaya geldi. CD de cesitli cig baliklar ve buna gore isim alan nigiri-zushi, maki-zushi ler vardi ama sanirim biz konuya Turk yaklasimi getirecegiz. Evet ben cirak olarak sushilerimizin icine konmak uzere firinda balik ve kizarmis tavuk hazirliyorum. Bizim yapacaklarimiz Turko-zushi olacak :)))
Biraz renk versin diye havuc ve salataliklarimizi da hazirladiktan sonra buharda pismis pirinclerimizi Japon sirkesi ile tadlandiriyoruz. Eveetttt konunun benim icin kopmaya basladigi yere yaklasiyoruz. Cunku kokulardan nefret ediyorum. Sirkenin uzerine bir de wasabi tozundan wasabi yaparken yavas yavas kendimden gecmeye basladim.









Isin en eglenceli ve zor tarafina geldik. Sushilere sekil vermek. Ilk denemelerimiz tam fiyasko oldu. Ama practice make best :), sonuc asagida :)))



















California Roll bile yaptik. Boru mu :P










Gunun sonunda sunu anladim. Uzakdogu mutfagi bana gore degil AMA sevgilimle mutfakta zaman gecirmek paha bicilemezzzz!!!

私はあなたを愛して Master Chef :)))

2 yorum:

  1. Kızarmıs tavuktan sonrasını gülmekten okuyamadım :) Eray'ın ellerine saglık :D

    YanıtlaSil
  2. Turko zushi servisi icin bir oneri. Firinla isiniz bittikten sonra biraz soguyunca, havlulari islatip firina koyun. Boylelikle sushi'niz hazirlandiginda servis oncesi sicak havlunuz da hazir olur.))

    YanıtlaSil