16 Eylül 2011 Cuma

Sanat Tarihi dersi aldigim yillar...

Dunyayi ileriye goturecek iki sey: Sanat ve Bilim...
Houston gezimizde ikisine de biraz yer vardi. John ve Dominique de Menil ciftinin topladigi sanat eserlerinin sergilendigi Menil Collection sergisini gezdik. Bu gezi beni universite yillarimdaki ilk secmeli dersime goturdu. Sanat tarihi almistim. Merak ediyordum ve bu konuda bilgimi, kulturumu arttirmak istiyordum. O zamanlarda bilgisayar ve powerpoint kullanimi bu kadar yaygin degildi ama hocamizin tepegozden bize sanat akimlarini ve unlu ressamlarin resimlerini gosterdigini hatirliyorum. Tabi Ankara'da hatta Turkiye'de bu resimlerin orijinallerini gormek neredeyse imkansizdi. Simdi sanirim o kadar sansliyim ki, gercek Picasso'lar, Ernst'ler, Matisse'ler gorebiliyorum. Bu resimleri gizli cektim :))


















Mesela hatirladigim ressamlardan biri de Mondrian'di. Asagidaki resmini gorunce aklima Odtu-Ayranci dolmuslarinin guzargahindaki renkli bina geldi. Hoca sanat akiminin sehre yansimasi olarak o binayi ornek vermisti. Tabi hepimiz tesadufu oldugunu biliyorduk ama yillarca ben o binaya sanat eseri gibi baktim. Aradim resmini binanin ama bulamadim. O yolu kullananlar hatirlarlar:))























Donem odevimi Dadaism uzerine yapmistim. Wikiden " Dada Dünya Savaşının barbarlığına, sanat alanındaki ve gündelik hayattaki entelektüel katılığa ve erotizme bir protesto olmuştur. Mantıksızlık ve varolan sanatsal düzenlerin reddedilmesi Dada'nın ana karakteridir. "
Sanatci tabii ki kaliplarin disinda dusunen insandir ama o zaman odevi yaparken bile bu gercekten sanat midir diye dusunmustum. Simdi sanat eseri olarak karsimda:)) Garip bir adi vardi ama not etmemisim. Tam bunu cekerken enselendim gorevliye de, oppppsss... Gerci adi ne oldugunu anlamaniza yardim etmeyecekti :)


















Bu her neyse onemli degil, dunya uzerinde dusunen, yaratan insanlar olmasi onemli...

Son olarak sanatsever Gamze :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder