27 Ekim 2011 Perşembe

Cadilar bayrami kapida...

Yilin son aylari, Amerikalilarin birer tuketim canavarina donustukleri zamanlari sanirim. Okula donus temasi raflardan kalktiktan sonra yerini Cadilar Bayrami temasi aldi. Sukran gunu ve Noel de siralarini bekleye dururken hafiften sizmaya basladilar magazalara.

Bana ilginc gelen Cadilar Bayrami tabi. Pek bir fikrim yoktu acikcasi nedir Cadilar Bayrami neden kutlanir filan. Kisaca internet kaynaklarina goz atiyoruz:)))

"Gelenek amerika'ya 1840'larda irlandali göçmenlerle birlikte geldi. m.ö 5.yy'da irlanda'nin celtic bölgesinde yaz mevsiminin sonu olarak 31 ekim kabul edilirdi. Inanisa göre, o sene içinde ölen insanlarin vücutsuz kalan ruhlari 31 ekim gecesi kendilerine yeni vücut aramak üzere geri gelirlerdi. Hiç kimse bedenini bu ruhlara kaptirmak istemedigi için bütün köylüler o gece evlerini ruhlari korkutup kaçirtacak sekilde düzenler, evlerini karanlik birakip disariya mumlar koyarak ve hayalet ya da ürkütücü yaratik kostümleri giyerek ruhlari korkutup kaçirtmaya çalisirlardi. Daha sonraki çaglarda ruhlarin gezinmesi yönündeki inancin zayiflamasi ile halloween için kostüm giymek bir çesit kutlama halini aldi."

Baska pek cok hikaye var benzer. Su anda gorunen o ki herkes kabak oyma, birilerini korkutma ve ya Halloween partilerine hazirlanma tadinda :)) Ben de merakla bekliyorum 31 Ekim gecesi bize de cocuklar seker toplamaya gelecek mi? Trick or Treat? :)))) (Cocuklar kostümlerini giyip kapi kapi dolasarak "trick-or-treat" derler. 'trick' kelime olarak birisine oyun oynamaktir. 'treat' ise seker demektir. Bu sözlerle, çocuklar ev sahibine eger seker vermezse kendisine oyun oynayarak cezalandiracaklarini söylemek isterler - MIS)

Ilginc bir de fotograf paylasayim, korkutma calismalari otoyollara tasmis durumda :))



Iyi ki direksiyondaki ben degilmisim korkarim ben Chucky'den!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder